m@rgryt

m@rgryt

maandag 1 februari 2010

Oproep aan mijn collega's!!! Ding 21- o.a. zoeken.bibliotheek.nl en de Aquabrowser

Ik zoek al heel lang het boek De zaak Hogerhuis 'eene gerechtelijke misdaad'.
Het is een rood boek. Ik zoek dit boek, omdat ik in een eerder toneelstuk - De Hogerhuiszaak-, de zus van de gebroeders Hogerhuis heb gespeeld.
Met dit toneelstuk zijn wij toen ook door Nederland getrokken. Na bijna 1,5 jaar dit stuk te hebben gespeeld en de armoede als het ware zelf konden voelen, waren we een hechte familie geworden. Ik leende toen af en toe het boek. Veel mensen zegt dit boek weinig, maar voor mij heeft het een grote waarde.
Volgens mij staat het boek hier en daar wel in de kast. Wanneer jullie dit gaan afchrijven, willen jullie dan aan mij denken? Ik zou er reuze blij mee zijn!
Extra info: ISBN: 9033013401
Annotatie: Sociaal-historische beschrijving van een beruchte strafzaak van rond de eeuwwisseling tegen de Friese arbeiders Keimpe Hogerhuis (1861-1929), Wybren Hogerhuis (1863-1948) en Marten Hogerhuis (1870-1936).Ik heb dus gezocht naar dit boek in http://zoeken.bibliotheek.nl/, maar helaas. Ook niet in de belgische versie. Wel in de Aquabrowser op ontdekdebieb.nl. Zo te zien is het nog in diverse bibliotheken te leen. (maar moeilijk in winkels te vinden!)
Het is wel in de Openbare bibliotheek van Amsterdam, maar in het magazijn. En wat zijn er veel bibliotheken in Amsterdam, wel meer dan 30!! Toch jammer dat bijna niemand dit boek meer interessant vindt, want echt, als je je in deze zaak verdiept, dan maak je je toch kwaad! Het is een zeer indrukwekkende zaak geweest.
Dus aan jullie allemaal: "Wie helpt Margrytsje op naar de Hogerhuiszaak" (kijk bij http://www.haldmoed.nl/ bij toneelstukken, Hogerhuis saek!)

Geen opmerkingen:

Het laatste nieuws van de Johan Cruyff Foundation

Het laatste nieuws van de Johan Cruyff Foundation
en word donateur .....

Wat maakt de Johan Cruyff Foundation allemaal mogelijk?

Wat maakt de Johan Cruyff Foundation allemaal mogelijk?
een aangepaste racefiets ....