m@rgryt

m@rgryt

maandag 1 februari 2010

Ding 21 - Worldcat en My Discoveries


Ik ben aan de slag gegaan met WorldCat en My Discoveries.
Ik wil de bibliotheken van Dronrijp, Harlingen en St.Anna bij mijn favoriete biebs zetten. Maar dat gaat zomaar niet! (Wel even een mooi plaatje van Legojasjes gevonden.)
Ik kreeg de melding: "De lijst met zoekresultaten bevat alleen bibliotheken met een profiel in het WorldCat-register. Als u een biblithecaris bent, en uw bibliotheek is niet vermeld, dan kunt u een gratis profiel aanmaken in het WorldCat-register". Dus dat gaat niet door. In Leeuwarden staan er wel Bibliotheken op, maar dat zijn niet mijn favorieten. Ik heb een account aangemaakt op My Discoveries en natuurlijk het Hogerhuisboek geplaatst. Er zijn veel dingen mogelijk, maar voor prive lijkt het mij niet nuttig, maar voor de bibliotheken zijn er mijns inziens vele mogelijkheden om hier gebruik van te maken.
Vooral de site http://www.janklerk.net/2009/01/artikel-5-is-er-nog-toekomst-voor-de.html is erg leuk om te lezen. Is web 2.0 nog nuttig over enige jaren? Wie zal het zeggen..

Geen opmerkingen:

Het laatste nieuws van de Johan Cruyff Foundation

Het laatste nieuws van de Johan Cruyff Foundation
en word donateur .....

Wat maakt de Johan Cruyff Foundation allemaal mogelijk?

Wat maakt de Johan Cruyff Foundation allemaal mogelijk?
een aangepaste racefiets ....