m@rgryt

m@rgryt

vrijdag 19 februari 2010

Ding 23 - Wat doet 23 dingen met jou ...... ik heb het gehaald!!!

Wat heb ik veel geleerd door deze 23 dingen!!!
Podcasting, Wiki's, RSS, Linkedin, Bibliotheek 2.0, ga zo maar door.
Er waren natuurlijk dingen bij, die ik al eens tegen gekomen was, maar de meeste dingen waren nieuw voor mij. Handig dat ik nu weer helemaal up-to-date ben! Ik heb zelfs het idee, dat ik nu even meer over het net weet, dan mijn dochter van 16 jaar en dat wil wat zeggen!! 
Het nuttigste ding wat ik gebruik vind ik mijn Netvibes startpagina. Ik kan in 1 oogopslag zien wat er in mijn mail, bij mijn weblogvrienden, de door mij gevolgde sites, veranderd c.q. vernieuwd is. Zeker nuttig is Google.doc. Echt, het bespaard je heel veel dubbele mail/met bijlagen. Ik denk dat de bibliotheek hier zeker mee moet gaan werken.
Mijn echte favorieten zijn Last FM, Flickr, RSS en Podcasting en natuurlijk een Weblog maken!! Dat vind ik het allerleukste! Ik zal ook zeker met mijn weblog doorgaan en hoop dat mijn collega's mij blijven volgen.

Ook ik vind het wel jammer dat, waarschijnlijk alleen de collega's uit deze groep, je blog volgen en niet alle andere collega's, want die weten de blognamen niet. Misschien een tip voor bij het starten van een volgende groep of maak de blognamen bekend bij alle collega's?

Dan nog even dit: Uiteraard is ook mijn mening over Bibliotheek 2.0 doorgaan met nieuwe 'dingen', want stilstand is achteruitgang!
Voor de bibliotheekmedewerker zijn er zeker nuttige dingen bij. Zoals RSS, Google.docs en misschien is het handig om te twitteren en zo tijdens het werk snel contact met collega's te hebben. 
Verder zou ik zeggen: zorg dat gebruikers (o.a. via RSS) op de hoogte blijven van nieuwe aanwinsten/ontwikkelingen op hun interessegebied en de bibliotheek moet vooral een makkelijke toegang worden tot digitale collecties, boeken, podcasts, blogs etc.
Ik ben erachter gekomen dat het een must is, dat wanneer je wilt dat een site een succes wordt,  een feed onmisbaar is! Echt, dat is het eerste dat de bibliotheken direct aan moeten passen.
Voor de studerende jeugd: studenten niet alleen leren zoeken in het woud van informatie, maar maak het vooral handig voor iedereen door handige knoppen te installeren en maak het gebruiksvriendelijk.
En last but not least: E-readers zullen zeker over enige tijd niet meer weg te denken zijn en voor vele lezers een ware aanvulling zijn.

Verder kan ik met zekerheid zeggen: "ik heb genoten en hoop zeker dat hier nog een vervolg op komt". Bedankt dat ik hier aan deel mocht nemen!!
Groetnis fan Margrytsje....


Geen opmerkingen:

Het laatste nieuws van de Johan Cruyff Foundation

Het laatste nieuws van de Johan Cruyff Foundation
en word donateur .....

Wat maakt de Johan Cruyff Foundation allemaal mogelijk?

Wat maakt de Johan Cruyff Foundation allemaal mogelijk?
een aangepaste racefiets ....