m@rgryt

m@rgryt

dinsdag 22 augustus 2017

Superspannende thriller van Anita Terpstra!!

Samen – Anita Terpstra

Nadat ik met veel plezier de eerdere thrillers van Anita Terpstra had gelezen, was ik nieuwsgierig naar haar nieuwste boek Samen. Dit boek was dan ook één van de boeken die ik voor mijn vakantie had gereserveerd! Een hele goede keuse, want het is een echte aanrader!
Het is de zesde thriller van de uit Hallum afkomstige thrillerauteur. Haar debuut Nachtvlucht (2009)  werd genomineerd voor de Schaduwprijs en de Crimezone Thriller Award.
Van haar vierde thriller Anders (2014) werden de rechten aangekocht door een Franse en een Duitse uitgever.

Drie jaar geleden las Anita Terpstra een krantenartikel over een vrouw die verliefd was geworden op een gevangene en besloot hem te helpen ontsnappen. Dit was de aanleiding tot het boek Samen. Toen ik het boek in handen kreeg, had ik het idee dat ik een thriller van een Amerikaanse schrijfster in mijn handen had, omdat het echt buitenlandse allure uitstraalt. Als ik later lees dat het verhaal zich ook daadwerkelijk in Amerika afspeelt, vind ik deze cover erg passend bij het verhaal.


Het start met een briefwisseling tussen gevangene Matt, die ter dood veroordeeld is en MacKenzie. Matt wordt verdacht van de ontvoering van vijf vrouwen. Een van de vrouwen wist te ontsnappen en op basis van haar getuigenis wordt hij ter dood veroordeeld. Matt blijft echter volhouden onschuldig te zijn; de andere vrouwen zijn nooit gevonden.

De bijdehante MacKenzie is in contact gekomen met Matt door de start van een hondenopvoedcursus in de gevangenis. Ze komen steeds dichter bij elkaar. MacKenzie is de enige vrouw die gelooft in zijn onschuld. Ze gaat zo ver dat ze met Matt trouwt, ondanks dat iedereen in haar eigen omgeving haar laat vallen. Mackenzie zal werkelijk alles doen om Matts onschuld te bewijzen, zelfs een ontsnapping uit de zwaarbewaakte gevangenis. Voor haar staat er namelijk nog veel meer op het spel….

Indrukwekkend! Een thriller zoals deze hoort te zijn, met een goed uitgewerkte plot, geloofwaardige hoofdpersonen en vooral SPANNING! Dus voor wie van spanning houdt …..reserveren!  (2017-V6)

Geen opmerkingen:

Het laatste nieuws van de Johan Cruyff Foundation

Het laatste nieuws van de Johan Cruyff Foundation
en word donateur .....

Wat maakt de Johan Cruyff Foundation allemaal mogelijk?

Wat maakt de Johan Cruyff Foundation allemaal mogelijk?
een aangepaste racefiets ....